tisdag 21 oktober 2008

Agilityträning + sektormöte

Phu! Äntligen hemma! Vincent och jag har varit på hundklubben mellan kl 18-21,30 nu på kvällen. Vi började med att träna lite agility, framåtsändande och kontaktfält stod på agendan, men det blev några slalomingångar oxå... Är riktigt nöjd med Vincents framåtsändade, han bjöd bra på hinder och hade ett riktigt bra sug. Han rev inte heller och var koncentrerad :). Kontaktfälten var helt ok, inga direkta framsteg men vi har inte tränat det så ofta heller, man får alltså framstegen som man förtjänar dem...

Efter träningen var det dags för sektormöte. Vi diskuterade en mängd frågor och drog över tiden med en halvtimma. Ja ja så kan det bli ibland. Jag tycker i alla fall att det är kul att vara med i sektorn! Jag hoppas på att vi kan bli en riktigt sammansvetsad agilitygrupp som har mycket gemensamt och åker ut och tävlar tillsammans!! :) :) Tyvärr så är det 2 sektormedlemmar som kommer att sluta nu till årsskiftet, och det är tråkigt!

A1 är färdig så när som på ett prov som jag ska göra och skicka in! Men det känns som en baggis i jämförelse med själva kursen. Tycker det var en rolig och väldigt lärorik kurs, men jag tycker det är extremt jobbigt att gå sådana kurser och är verkligen glad över att den är över!! Så här i efterhand gick det ju relativt bra, men är inte helt tillfreds med att stå och göra saker som andra ska bedöma o s v. Blir såå nervös!
Nu är jag i alla fall inspirerad till att hålla kurser i vår och det ska verkligen bli riktigt kul!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå!
Skönt att (snart) ha A1:an avklarad?
Kommer ni till Västerås i helgen?
Mvh, Mikaela, Flens BK

Anonym sa...

Hallå, du var ju skitduktig ju, inte hade du någon anledning att vara nervöös!
Tack för en supertrevlig helg!
Vi ses (förhoppningsvis innan stora stockholm :P)
kram

Anonym sa...

Hej!
Jag och Lego ser verkligen fram emot att gå agilitykurs för dig i vår =0) Men först ska lilla Lego friröntga sina höfter. Vill inte slita på honom om han inte är 110% ok.
Det blir svårt att hinna promenad i helgen. Min dressystränare kommer och ska ha helgkurs. Så jag kommer att befinna mig i stallet hela helgen. Men vi måste få till en promenad snart.

Ha det bra, kram!