måndag 27 oktober 2008

Träning med Lego och Vincent

Sitter och väntar på att maten ska bli färdig, och nej, det är inte Riku som lagar mat till mig utan jag värmer mat i micron, färdigmat... I alla fall, medan jag väntar på detta tänkte jag passa på att uppdatera bloggen lite. :)

Idag har Vincent återigen varit på dagis, det är 14 arbetsdagar kvar på stambytet och alltså 14 dagar kvar på dagis för Vincent.
Efter att jag hämtat honom från dagis idag, kom Lena och hämtade upp mig och så begav vi oss iväg med Lego och Vincent till hundklubben. Det var första gången de egentligen träffades och de fick springa lösa ett tag i skogen innan vi gick in på planen för att träna. Vincent och Lego gick jättebra ihop, det var verkligen kul att se att Vincent för en gång skull ville leka med en annan hund!! Händer inte ofta. Han brukar mest nonchalera dem och gå och spatsera i egen takt... Men lekte gjorde de och dessutom riktigt bra!!

Träningen gick bra. Jag körde lite slalomkombinationer med Vincent och han skötte helt ok!
Fick även prova på mina instruktörkunskaper :) och hjälpte Lena och Lego lite. Lego är bara 7 månader och vi tränade lite tunnlar och lite framåtsändade mellan hinderstöd, med bommen liggande på marken. Lego var riktigt duktig och kommer nog bli en blivande agilitystjärna!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv, det måste vi absolut göra om! Mycket värt för mig att få hjälp med tips och trix. Jag är ju som sagt nybörjare inom hundvärlden =0)
Fler övningar låter toppen. Vi är redo!
Kram