måndag 3 november 2008

Det är exakt 1 vecka sedan jag uppdaterade den här bloggen och det är på tok för länge sedan! Det har varit mycket nu i dagarna och mycket av min datatid har faktiskt gått till att uppdatera Södertälje BK's agilitysida... Men ska skärpa mig!

Idag har Vincent och jag återigen träffat Lena och Lego och vi begav oss även denna gång till klubben för promenad och träning. Lego och Lena är jätteduktiga och det är kul att ha några försökskaniner att agera instruktör på... Vet inte om de tycker det är lika kul dock... Märker att jag måste bli tydligare när jag förklarar! Nu är det inte så förberedda träningar från min sida men ska försöka att vara tydligare med mina instruktioner.

För vår del i träningen idag gick det inge vidare... Vincent var för det första väldigt ofokuserad, ville mest nosa i backen och det är inte vanligt förekommande på en agilityplan för hans del. Vi tränade slalomingångar men det visade sig att vi även fick träna utgångarna på slalom för Vincent har börjat gå ur slalom när det är 2 pinnar kvar, speciellt när vi kör högerslalom. Jag tror det är jag som börjat sakta in på något sätt mot slutet och det stör honom så pass mycket att han går ur efter 10:e pinnen. Måste träna det här mer nu, vill inte få in något skit i slalomet som fungerat så bra för oss den senaste säsongen!

Här hemma är det annars ruskigt kallt. I helgen hade vi bara 14,7 grader inomhus!!! Jag har lidit! Nu har vi fått låna ett värmeelement av svärföräldrarna och har det riktigt varmt och skönt med hela 17, 7 grader! Ni "hör" ironin hoppas jag.

Nu väntar sista promenaden, sedan är det sängen som gäller för oss båda! Riku kommer inte hem än på ett par timmar så att vänta på honom känns inte som någon vidare idé om jag ska orka skriva på barnkliniken i morgon och dessutom göra det bra!

Go'natt

Inga kommentarer: