måndag 10 november 2008

Rallylydnad

Börjar med att uppdatera den här sidan innan jag gör någonting annat vid datorn idag! Sitter med mail och uppdateringar hela kvällarna känns det som och jag vill knappt se åt en dator längre!

Det går så mycket tid åt den här ridhusträningen som jag håller i och även att uppdatera agilitysidan... Nu är i alla fall anmälningstiden ute för ridhusträningen så förhoppningsvis får jag det lite lugnare med mail tiden framöver!

I helgen har Vincent och jag varit på rallylydnadskurs! Det var roligt men Vincent var verkligen inte på något roligt humör. Han var typ intresserad en kvart av 3 timmar på kursen. Resten av tiden var det lukta i backen som gällde och han ville inte ens ha korv som jag nästan tryckte upp i nosen på honom. Fick dock under kurstillfället veta att det var en löptik med i gruppen och jag hoppas att det var förklaringen på hans bristande intresse för sin matte. Han brukar nämligen annars älska att lära sig nya saker och brukar verkligen inte vara den hunden som är totalt ointresserad av träning. Jag skämdes verkligen över vår prestation i helgen! Men jag ska träna vidare hemma på rallylydnaden och förhoppningsvis har jag lärt mig så pass mycket att jag kan träna vidare på egen hand. Rallylydnaden var som sagt annars väldigt rolig och jag tycker det är en rolig lydnadsform som jag gärna vill hålla på med!

Nu är det bara 4 dagar kvar på stambytet och jag har nog aldrig längtat såå mycket efter en egen toalett som bara jag och min familj går på!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha en dvärgpinscher är ALLTID en dvärgpinscher, tur att dom är så förbannat charmiga ;)

Anonym sa...

Klart ni också klara en bana! Vincent var ju bara Vincent i helgen och du ska se att han är på bättre humör vid nästa träning. Jag har börjat arbetet med att skiva ut och plasta in skyltar. Så snart har vi alla skyltar i klass 1 färdigt att bygga banor med. Har även hittat massor med färdiga banor som bara är att kopiera! Nu ska vi träna rallylydnad!!!