fredag 21 november 2008

Bakdelskontroll och nosdutt

Mer bakdelsträning och lite nosduttsträning har stått på schemat idag.

Bakdelskontroll:
Fungerar bättre och bättre. Idag hade han båda baktassarna på varsin fiskbulleburk! :) Tyvärr så välter de väldigt lätt då han tar stöd mot den lilla kanten och sätter sin tyngd där... Men träningen går klart framåt!

Nosdutt:
Gick inte bra alls med plastlocket liggande på marken. Han fattar när jag håller plastlocket i handen eller om jag sätter den på väggen el dyl, men så fort den ligger på golvet blandar han ihop den med "trampa" övningen och trampar frustrerat på den flera gånger med framtassarna tills han slutligen börjar bita på den. Inget av de beteendena vill jag ha så det blev ingen bra träning av nosdutten idag. Nu kommer jag inte använda mig av nosdutt med Vincent på kontaktfälten eftersom jag tränat in trampa ist. Men vill lära honom ändå, mest för aktivering så det gör ju inte så mycket att träningen tar lite tid.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En liten fundering ang, locket. Om du provar att lägga en bok eller något på golvet och lägga locket på den, trampar han fortfarande eller kan han dutta då?
Duttar han är det ju bara att fasa ut boken successivt sen. Prova!

Jag har fått ditt mail och ska försöka svänga ihop en bra beskrivning om hur du lägger in besöksräknaren, senast imorgon :D

Anonym sa...

Du kan alltid anmäla dig till Kista första helgen i januari! Det har vi gjort så då blir det klass II hopplopp för oss :-) Längtar redan, vill ha revansch efter helgens fiasko!!!