måndag 17 november 2008

Plugg och lite aktivering av hund inomhus...

Ja så har eländet med plugget börjat igen efter några sköna veckor med praktik! Har under den här helgen haft ångest över engelskan. Vi skulle lämna in ett miniprojekt och jag tycker verkligen inte att det är lätt med engelska! Har i alla fall lämnat in uppgiften alldeles precis och det känns något lättare för tillfället. Ikväll har jag därmed bara kvar en projektbeskriving över examensarbetet som vi ska arbeta med imorgon i skolan...

Vincent har fått aktivering i form av lite teknik och finputs av rallylydnaden. Har övat lite ingångar, sitt fot och runt och sitt... Orkar inte förklara mer än så, ni som fattar ni fattar, ni andra kan hoppa över, inte så viktigt liksom.
Övningarna fungerar jättebra inne! Inte alls som det var i ridhuset där intresset var på ett minimum från Vincents sida. Eller egentligen är Vincent helt oskyldig! Jag hade råkat få med mig *Weber...

*För er som inte vet. Weber är Vincents alterego som faktiskt inte visat sig på ganska länge, men förra helgen var det oturligt nog Weber jag fick med mig på kursen. Så kan det bli ibland och i de lägena är det bara att acceptera läget! Inte så mycket man kan göra för att påverka situationen..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh älska det faktum att Vincent har ett alterego. När jag tänker efter tror jag Myra har det me :D

Anonym sa...

Lega har också ett alterego, som heter Swiper. Har inte träffat honom på ett tag men rätt som det är dyker han upp coh säger hej!

Anonym sa...

Fanns det en enklare grupp skulle jag välja den! Vi har tyvärr bara en och där är det oftast klass III bana som byggs. Med tanken att man inte behöver göra hela banan om man inte är på den nivån. Dum som man är så försöker man sig ju oftast på banan i alla fall *suck* Sedan vet vi ju också att våra hundar är känsliga och när jag inte trivs så trivs inte han! Jobbigt :-(