onsdag 30 juli 2008

Semesterångest

Ibland är det lite jobbigt att bo i lägenhet och vara utan bil på sommaren. Jag känner mig så fruktansvärt låst, speciellt när det är högsommar ute och jag egentligen inte vill något annat än att åka till en mysig strand och ligga och lapa sol! Det är ju sådant som liksom inte går lika lätt när man inte har någon bil och i och med att man sitter i en lägenhet så blir det ett sådant projekt att bara lägga sig ute som man skulle kunna göra om man bodde i ett hus. Fast hus vill jag inte ha så det är egentligen bilen som saknas för med en sådan kan jag ju ta mig i princip vart som helst! Krångligt det blev det där, men jag har lite semesterångest, att jag liksom inte tar tillvara på soltimmarna!

Igår var i alla fall Vincent och jag hemma hos Sandra. Det var jättemysigt! Vi badade vid deras brygga, tog ut båten på en liten tur i Mälaren och hade det alldeles underbart ute i sommarvärmen. Sandra bor ju en bit bort så Vincent och jag tog tåget dit. Det gick smidigt. Inne i tågvagnen satt det en snäll tax som Vincent tyckte var skoj. Sandra och Tuva kom och hämtade oss i Strängnäs och hon hade beställt en varsin kebabsallad som vi mumsade i oss när vi kom fram till Välnäs gård.

Vad har vi mer gjort i dagarna? Jo i förrgår var jag ute på hundklubben och tränade agility. Det gick bra men kontaktfälten är absolut inte helt hundra än så vi har ganska mycket träning kvar innan jag känner mig nöjd med dessa. Men men det får ta sin lilla tid. Nu är det ju visserligen tävling i Borlänge till helgen men det får gå som det går! Kul ska det i alla fall bli att komma ut och tävla. Fast jag har börjat att bli lite nervös. Blir alltid lite extra nervös när jag inte tävlat på ett tag...

Inga kommentarer: