torsdag 31 juli 2008

Konditionsträning + agilityträning


Ett svalkande dopp är skönt efter en cykeltur! Men Vincent är skeptisk...

Idag har jag kört järnet med Vincent. Vi har cyklat ca: 9 km och så har det varit en vända ut till klubben för lite agility. Det var ganska tungt för Vincent att hänga med på cykelturen så vi tog det lugnt. Stannade ibland för lite återhämtning i värmen, drickpaus osv... Ute på agilityplanen var han dock åter pigg och gav järnet över kombinationerna. Just nu känns det som kontaktfältsträningen står lite still, det är ungefär samma läge hela tiden, det blir inte någon direkt förbättring tycker jag. Men jag ska ändå kämpa på för jag tror på teorin och jag har ju ändå gjort övningarna svårare så ska kanske ha lite tålamod... Vi körde lite framåtsändande också och det gick helt ok. Funderar på att åka ut imorgon och träna också, innan vi åker till Borlänge. Skulle vara bra att köra igenom en hel bana, men det är såå tråkigt att bygga en själv, det tar sådan tid! Fast det är väl just så man INTE ska tänka, om man vill komma någon vart inom sporten! Ja vi får se vad som händer imorgon. Kanske har oanade krafter att bygga bana imorgon!

Inga kommentarer: