tisdag 1 juli 2008

Apportträning!














Idag har jag varit och shoppat en ny, orange och fin apportbock. Tänkte göra ett nytt försök att lära in Vincent vad han ska göra. Med den apportbocken jag har hemma, en i trä har det verkligen gått dåligt med. Han vet inte alls vad han ska göra med den och blir bara stressad när han ser den. Är det någon som har något tips på hur man får hunden intresserad av apportbocken?? Hur har ni som lyckats gjort?? Det är liksom detta moment som gjort att jag lagt lydnaden på hyllan ett tag...
Som ni ser på bilden vill han iaf ta denna i munnen, men sedan är det ju lite si och så med överlämnandet till mig. OM han får bestämma lägger han sig gärna i sängen med denna och gnager lite... Inte riktigt så som jag har tänkt det hela...

Annars så händer det inget speciellt. Jag har städat och tvättat. Känner mig duktig! Den senaste timmen har jag aktiverat Vincent med lite små konster. Han har fått vila lite för länge nu och börjar bli lite jobbig igen!!! Verkligen dags att ta tag i all träning!

Inga kommentarer: