torsdag 10 juli 2008

Kontaktfältsträning

Äntligen har jag tagit mig tid till att åka ut till klubben och tränat lite kontaktfält med Vincent! Vi har inte varit ute på agilityplanen på länge känns det som. Jag tycker träningen gick bra. Använde mig av target för att få till "två av och två på" utan onödiga konflikter. Ska köra så ett tag så han får in ett säkert beteende. Mot slutet av träningen tror jag faktiskt inte ens att han kollade på targetplattan utan han gjorde bara som han skulle utan att tänka för mycket och det är dit jag vill komma, att det ska vara naturligt att han ska ner med framtassarna men vara kvar med baktassarna. Han tycker verkligen att övningen är kul och det känns som att jag lyckats bra med träningen!! Körde lite slalom också och försökte pressa honom lite, sprang ifrån honom i slalom och han klarade det fint! Han ökade bara farten och höll sig kvar i slalomet! Han har däremot lite svårt för vänsterslalom om han kommer ur en vinkel efter "kl 2". Jag vet vad det beror på, och problemet är att han drar sig mot mig och därmed kommer ur kurs från första porten. Han har ju alltid haft det problemet i vänsterslalom men när jag kommer mer rakt på så har jag lärt mig att placera mig bakom honom och då kan han ta hindret rätt. Men om man kommer från en vinkel tex kl 3 så är ju jag helt plötsligt framför honom och då drar han mot mig så jag har svårt att få honom att gå in i första porten. Krångligt förklarat, men om någon fattar och vet hur man kan träna bort detta så är det ju bara att höra av sig :)

För övrigt så kommer ev ha köpt en lägenhet innan sommaren är över. Vi var och kollade på en i veckan, var med på budgivningen och vann denna! Men som sagt inga papper är påskrivna så man vet ju inte vad som kan hända då! Men det lutar åt att vi snart kommer att bo i en 3:a!!

Vet inte om jag nämnt att jag ska tävla i lag i Borlänge?! Terroristerna heter vi och det ska bli riktigt kul tycker jag!! Mina lagkamrater är Pernilla med Terror och Eva-Marie med Märta och Kitty!

Inga kommentarer: