tisdag 24 juni 2008

Bokat in lite tävlingar

Ja då har jag bokat in lite tävlingar. Det känns lite konstigt att inte ha varit iväg och tävlat på ett tag, lite skönt har det varit att vara mer hemma på helgerna, men också tråkigt då det är himla kul att tävla!!
Förra veckan var jag och Vincent i Strängnäs och tävlade på sörmlandscupen. Vincent var jätteduktig och han vann hoppklassen. I agilityklassen diskade vi oss tyvärr, men det var inte ett dåligt lopp och jag är nöjd med det ändå! Han börjar bli riktigt duktig i starten nu och jag känner att jag verkligen har fått bukt med det problemet. Han håller sig riktigt lugn och på tävlingen sist lämnade jag honom och gick bort ganska långt innan jag kallade in honom. Han satt riktigt lugnt och fint och väntade in sin startsignal! Jag trodde aldrig att han skulle kunna vara så här lugn i en start men det kan han tydligen. := Nu ska jag underhålla det här beteendet och förhoppningsvis blir hans starter ännu bättre i framtiden!


Vincent klättrade upp själv på prispallen när vi var och kollade på formel 3 förra helgen. Han börjar ju bli van att stå som nummer 1 på pallen :-D

1 kommentar:

Anonym sa...

Såg att du ska till Borlänge?! Jag är lite intresserad av att köra lagklassen där, det är alltid bra träning att få köra så många lopp som möjligt, men har inga small kompisar. Är du intresserad? Kanske känner några andra small hundar också? Man ska helst vara fyra men måste vara tre. Inget jag satsar på att vinna utan mest för träningen!