tisdag 3 juni 2008

Inoff Nynäshamn

Ja vad ska man säga om tävlingen igår.?? Är absolut inte helt nöjd med vare sig min insats eller Vincents insats i agilityloppet. Hopploppet gick däremot jättebra och vi kom runt på 5 fel som egentligen inte var några 5 fel. Domaren dömde 5 fel efter slalom som varken jag eller någon annan förstod vart de 5 felen kom ifrån. Jag kollade dessutom på filmen efter vårt lopp och den gav inte heller någon förklaringen på vad vi gjorde för fel. Men men det är inte så viktigt då det var en inofficiell tävling och resultat inte räknas. Jag vet ju att det var ett bra lopp och det är det som är viktigast.
Åter till agilityloppet:
Vincent tjuvstartade och vi började därför tävlingen med att diska oss. Tog tillbaka honom och nästa start gick bra. Väl på kontaktfälten kom felen som jag nästan väntat på att de skulle göra. Det har varit såå nära på flera tävlingar att han hoppat över kontaktfälten. Har tränat alldeles för lite på detta och det är jäkligt dåligt av mig då jag ju så väl vet att det är just det som vi behöver träna på!! Skärpning. I helgen är det ju officiella tävlingar igen och jag måste verkligen hårdträna med Vincent imorgon och på torsdag!
Jag tog iaf om kontaktfälten tills de funkade på tävlingen och det är jag glad över att jag gjorde. Det var ju lite det som var meningen med den här tävlingen att jag skulle träna på det vi har svårt för och tänja lite på gränserna som man inte vågar när det är officiella tävlingar. Resten av loppet gick dåligt. Jag var ofokuserad, slapp i handlingen och det gav utslag direkt i form av en stressad hund som inte visste vart han skulle.

Vi ska ladda om här nu och försöka göra bättre ifrån oss under helgens tävlingar. Om allt går enligt planerna kommer vi tävla fredag, lördag och söndag. Ska bli kul och jag har som mål att vi ska ta den sista pinnen i agility klass 1.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till i helgen! Klart ni kommer ta en pinne på vår fina BK ;-) Synd säkert där även om jag säkert kommer vara fullt upptagen med funktionärandet.

Vincent sa...

Tack så mycket! Ja vi ska göra vårt bästa, men Vincent verkar ha fallit tillbaka lite i gammalt beteende så jag känner mig inte så säker på hur det kommer att gå... Ska försöka hitta tillbaka till den där sköna känslan jag hade förut och behålla mitt lugn samtidigt som jag inte blir för slapp... Ja det är inte lätt alla gånger!