onsdag 4 juni 2008

Snälla föräldrar...

har jag!! Jag kommer att få låna pappas nya bil hela helgen, allt för att jag ska kunna tävla! De har inte haft bilen i mer än en vecka och ändå erbjuder de mig att låna den under helgen! Jättesnällt!! Utan den hade det nog inte blivit något tävlande för min del. Jag har nämligen ingen bil den här helgen. Riku är med bil och husvagn i Blekinge och tillbringar veckan på Sweden Rock. Så tack snälla för lånet av bilen!!! :)

Har tränat kontaktfält idag och det gick riktigt bra! Jag höll mig en bit ifrån honom på nerfarten, alltså klevett steg åt sidan och helt plötsligt så blev han mycket lugnare och kunde fokusera på det han skulle utan att titta på mig! Jag hoppas att det lilla kanske kan vara lösningen på hans problem att inte kunna hålla sig lugn när han ska ner och trampa. När jag är precis intill så stressar han upp sig, kollar på mig och i och med det så vrider han hela kroppen i sidled och glider av hindret. När vi hade problem med vänster slalom, eller ingången i vänsterslalom så hade han oxå problem när jag var för nära honom och när jag kom på att jag skulle stanna upp och inte pressa honom mot hindret, helt enkelt ge honom lite luft, så började han helt plöstligt att fixa den ingången och efter att jag kom på det så har han i stort sett aldrig missat i vänsterslalom om det inte varit något annat som har stört. Jag ska träna mer i morgon på kontaktfälten och utvärdera om det verkar funka lika bra imorgon, jag hoppas det!!

Nu ska jag ta och lägga mig och läsa en bok. Det känns såå lyxigt att kunna få läsa en skönlitterär bok och inte någon kurslitteratur! Terminen är nämligen slut nu och jag är fri från tentor och plugg hela sommaren!! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är bara att hoppas att dp sjukan håller i sig hela sommaren så kontaktfälten fortsätter funka!!! Hoppas även på lite slalomsjuka till min Terrorist... Lycka till i morgon och vilken tur med lån av bil :-D