torsdag 11 september 2008

Caniskurs

Har anmält mig till en gratis klickerkurs på internet. Har fått mina första lektioner och det verkar kul och lärorikt. Visserligen så har jag redan läst en del av detta då jag har en klickerbok från Canis, men det är kul att mer få lite konkteta saker som vi ska träna på. Igår tränade jag, eller repeterade targetstickan. Vincent tycker det är så kul när vi tränar med klicker så det känns verkligen inspirerande att träna på detta vis! Kommer lära min nya hund klicker från början och förhoppningsvis kommer det att fungera alldeles utmärkt!
I helgen var jag och Vincent och promenerade med Amanda och söta Tira. Det var jättetrevligt och vi båda uppskattar lite promenadsällskap! Vincent vill bara inte riktigt erkänna det än och vill spela på att han är totalt ointresserad av Tira! :)

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Vad kul med klickerkurs! Vart hittade du den någonstans? Terror blir hemskt upphetsad när klickern kommer fram så med honom funkar det lite si och så. Ture däremot är mer fokuserad och tycker det är kul :-) Är du förresten anmäld till SSBK tävlingen nästa helg? Det är vi så hoppas vi syns då!

Anonym sa...

Tack själv vännen och pussa Vincent från oss! Kramar Amanda & Tira