torsdag 25 september 2008

Ensamhetsproblem...

Klubbmästerskapet gick inte så bra, eller är nöjd med Vincents prestation, men det blev lite missar som ledde till disk i båda loppen. Det var i alla fall kul att tävla lite och Vincent uppskattade det verkligen!

Pratade med en granne idag, jag ringde på hos henne för att höra hur Vincent är när han är själv. Han var ju helt hysterisk i måndags och det känns inge bra att han inte kan slå sig till ro när vi är borta... Tyvärr så talade hon om att han är lite olycklig här hemma när han blir lämnad själv... Jag talade om för henne att han inte har hållt på så här tidigare *hoppas jag!!*och att han bara är hemma från 13:30-15:30. Hon tyckte inte att han störde men berättade att han ylar till och från under hela tiden han är själv. Det känns jättejobbigt att han börjat med detta och jag hoppas verkligen att det slutar!!! Vill inte att han ska bli en hund som inte kan vara själv, när han kunnat det förut! Någon annan som har erfarenhet av flytt och orolig hund? Det kanske är helt normalt att han är lite orolig nu? Eller det kan jag ju svara på själv, klart det måste kännas annorlunda för honom, men är mest nyfiken på om någon varit med om samma sak och att det blivit bättre efter ett tag. Har inget minne av att han höll på såhär i den förra lgh när vi precis flyttat in, fast å andra sidan så var han ju inte själv alls då, han gick ju på dagis... '

Ja det är bara att hoppas att han blir lugnare. Märker i alla fall skillnad när jag är hemma, han följer inte efter mig varje steg längre...

Nu till en annan spännande sak! Malin Gabrielsson hörde av sig i måndags och berättade att Furia börjat löpa! Vi kommer om allt går som det ska få en liten valp i slutet av januari!! :) Lite tidigare än vad jag trodde. Mars hade passat lite bättre av den anledning att jag troligtvis hunnit börja på ett nytt jobb och kommit in i lite rutiner med det. Nu kommer vi bli med valp i samma veva som jag troligast börjar nytt jobb och det känns inte optimalt, men det ska säkert gå bra ändå! Riku kan ju lägga sina tider lite som han vill så för valpens del kommer ju det finnas någon hemma hela tiden. Jag hade ju dock hoppats på att kanske kunna ta lite semester när valpen kommer, men det vet jag inte om det känns så himla bra att göra precis som man börjat på nytt jobb... Men men, allt löser sig säkert!

Inga kommentarer: