söndag 14 september 2008

Oj vad tiden går!

Det känns som att tiden bara rinner iväg och jag hinner inte med mycket hundrelaterat alls!! Har inte varit och tränat på klubben på länge och Vincent börjar smått bli ohanterlig! Det märks så fort på honom när vi inte gör så mycket, och då menar jag framför allt någon form av mental träning. Promenader ser jag till att han får långa varje dag, då jag vill att han ska hålla sig i god form! Han har dock börjat bli van att vi tävlar på helgerna eller att det är någon seriös träning på schemat och det har det ju inte varit de senaste 2 veckorna så nu när det är lite lungare har han väldigt svårt att komma till ro och så fort jag närmar mig ytterdörren så står han där och hoppar och hoppas på att det är något kul som ska hända!! Försöker att köra lite stimulans här hemma, med klickerträning och uppletande av föremål i lägenheten, men det tycks inte räcka, han tröttnar aldrig!! Igår var jag ute och sprang 7 km med honom. Man kan ju tro att han skulle ha blivit lite trött av det, ja i kroppen i alla fall, men han var totalt oberörd när vi var framme och och flåsade inte ett dugg! Om sanningen ska fram så drog han runt mig de 7 km vi sprang! En annan flåsade i alla fall tillräckligt för att skrämma bort alla i vår närhet och det var nog ingen som undrade ifall jag sprungit 7 km eller inte!! Ja det är nog bara att konstatera att Vincent har en oförskämt bra kondition och det är ju bra det, då jag vill att han ska orka prestera flera lopp per dag när det är tävlingssäsong!

Inga kommentarer: