måndag 29 september 2008

Måndag och skön dag!

Är på ett bra humör idag! Allt känns soft på något sätt, tror jag börjar känna mig hemma här på nya stället och vanliga rutiner är igång igen, ganska skönt faktiskt! Hoppas och tror att Vincent skött sig lite bättre själv idag oxå. I vilket fall som helst så var han tyst när jag kom hem. :)
Idag har vi gått en promenad på kvällen som jag uppskattar till 5 km. Spännande och kul med nya promenadvägar! Denna var riktigt fin och jag kommer säkert gå den fler gånger. Väl hemma passade jag på att duscha Vincent och det var även kloklippning på schemat. Inget som Vincent uppskattade, men han gör heller inte några större protester utan låter sig snällt schamponeras och kloklippas.

Igår la jag ju spår till Vincent. Jag la ett spår som var ungefär 250 m med en 90 graders vinkel. Han spårade lugnt och metodiskt och jag tycker han var riktigt duktig. Han hittade klöven och tappade aldrig riktigt bort spåret. Är supernöjd och tror Vincent uppskattade aktiveringen! Ska lägga fler spår nu i höst och göra lite annat än bara agility som inte är lika lätt att syssla med under vintern.

Inga kommentarer: