måndag 18 augusti 2008

Frövi

Om jag skriver diskmaskinen så beskriver det på ett bra sätt hur helgen i Frövi gått tävlingsmässigt!! Alltså inte bra alls!! Vi diskade oss nästan direkt i början av alla lopp och i 3 av loppen gick jag av banan efter typ 4 hindret pga förvirring och total black out av hur banan gick så tyckte det var enklast att ta närmsta väg ut! Vincent är så känslig när det blir fel och jag hjälper honom inte genom att köra igenom en bana som jag inte kommer ihåg. Han tar nämligen på sig mycket av felen och blir bara stressad om jag inte visar ordentligt vart vi ska. Ska försöka analysera vad som gick fel den här helgen och sen ska jag radera bort den ur mitt minne! Han fungarade bra i alla starter och det är jag nöjd med. Kontaktfälten var också bra och det får jag ta med mig! Däremot så strulade slalom rätt rejält och det måste jag ut och träna i veckan för att se om det har blivit något problem där eller om det var en engångsföreteelse. Han hade svårt att komma rätt i ingångarna och föll tillbaka lite i gammalt mönster. Kanske berodde på att han blev stressad av alla fel och inte fokuserade ordentligt. Ja jag det återstår att se. Till vår tröst kan jag väl säga att banorna i agilityklassen var extremt svåra och det var många med oss som inte fick några resultat. I agilityloppet på söndagen så var det bara 3 stycken av alla startande i vår klass som gick runt utan att diska sig och bara en som var nollad!

Nu blir det till att ta nya tag och träna flitigt! På onsdag är det agility i Nykvarn, sörmlandscupen. Till helgen är det tävling i Nynäshamn och det är nästa officiella! Till den tävlingen ska jag ha med mig lite mer jävlar anamma och tävlingsboken som jag lyckades glömma hemma nu i helgen!! (Kanske var lika bra att det bara blev DQ iaf!!) :)

Inga kommentarer: