måndag 11 augusti 2008

Veckobadet

I helgen har jag och Riku varit på bröllop igen! Den här gången var det min kusin Klas Henriksson som gifte sig med sin Malin. Det var ett jättefint bröllop, en mycket trevlig fest med god mat och dryck!
Vincent fick bo hos svärföräldrarna Raija och Roger ute i Lännaskogen. Allt hade gått bra och Vincent fick sova i deras säng, under Rogers täcke! Jag kan tro att Vincent var nöjd med det! :)

Här hemma har Vincent precis fått ett bad. Han börjar bli ganska van vid sina bad. Hans päls är jättefin nu och inte i närheten av hur den såg ut för ett halvår sedan då den var alldels torr och mjällig, full med varpustlor. Vet inte om jag behöver fortsätta med baden så ofta längre, men jag fick ju direktiv att bada honom regelbundet hela livet ut. Fast det känns lite meningslöst när han är så fin i pälsen men å andra sidan tar det ju ingen direkt tid så det är kanske bäst att fortsätta med badandet!

I jakten på fin pälskvalité har jag varit ytterst noga med valet av foder. Jag har precis bytt till Orijen 6 fresh fish och jag märker faktiskt skillnad i hans päls. Den känns mycket glansigare och svartare. Innan åt han också Orijen, men inte den som bara innehåller fisk som proteinkälla. Jag var mycket nöjd med det fodret med, men måste nog medge att detta är snäppet bättre. Tyvärr dyrare också och Vincent har aldrig ätit så här dyrt foder tidigare... Men vad gör man inte för sin hund!! Känns ju schysst att ge honom ett foder han mår bra av!

Inga kommentarer: