torsdag 21 augusti 2008

Tävling Nykvarn

Igår var det dags för Sörmlandscupens 3 deltävling, denna gång i Nykvarn. Jag åkte dit i jeans och linne och såg förskräckt när jag kom fram att det både regnade och åskade!! Helt sjukt, Nykvarn ligger bara ca 1 mil från Södertälje och där var det strålande sol och inga mörka moln alls!! Ja ja, det var bara att gilla läget och inse att man troligtvis kommer vara dygnsur när man åker hem.

Tävlingen började med ett agilitylopp som gick relativt bra. Vi fick 5 fel för en vägran till en tunnelingång men resten gick super!! Han har vägrat ganska ofta på tunnlar tycker jag så måste träna det oftare, som så mycket annat jag måste träna oftare... :)
I hopploppet gick det helt ok också, fast det blev disk direkt... När det är träningstävlingar så försöker jag att utmana Vincent på det som han har svårt för så att vi kommer vidare även på tävling. Det är lite kul att kolla vart vi ligger och göra sådana saker som jag inte vågar på officiella tävlingar. Denna gång utmanade jag honom lite i starten och testade att gå lite längre ifrån honom än vanligt. Det blev tyvärr en tjuvstart så jag hade ju då inget annat val än att ta om starten så han inte glömmer bort vad som gäller!! Förutom tjuvstarten så är jag nöjd med loppet. Det var en bana med mycket framåtsändade och det var bra för Vincent behöver träna på detta. Han kutade på som en galning och jag hann inte riktigt med på alla ställen. Jag får skylla på att det var så blött och halt i gräset att jag inte vågade springa på ordentligt!!

Är trots allt nöjd med dagen och allt kändes mycket bättre än vad det gjorde i helgen då jag inte tyckte någonting stämde!

Inga kommentarer: